onsdag 20. mai 2009

Tutorial: Pyramidebordkort

Jeg har fått flere hendvendelser angående bordkortet til Fiskarsartikkelen. Tusen takk for kommentarer og spørsmål!:)
Det er enkelt å lage disse pyramidene, og jeg har selv laget dem til bruk i konfirmasjon (bilde lengre nede). Målene varierer etter hvor store pyramider du vil ha:) Disse er altså 8x8 cm.
Jeg har kuttet opp tre i ulike farger her, for at du lettere skal se hvordan jeg fester papirene sammen. Etter å ha kuttet de i ønsket mål, lager jeg en brett skrått over, som du ser under:
Da er de slik:
Jeg bretter dem:
Så begynner jeg å feste de tre delene sammen. Lim på innsiden av et ark, som festes på utsiden av neste ark.
Her er de festet sammen:
Så gjør jeg det samme med neste ark:
Og legger på utsiden av det tredje arket:
Da er det nesten klart, bare en side igjen å feste:
Da var pyramiden klar:
Her fra en annen vinkel. Da er det bare fantasien som står igjen til pyntingen...
Her fant jeg fram et bilde fra konfirmasjonen til broren min, der jeg laget disse bordkortene (Navnet er skrevet på PC, og printet ut på akvarellpapir):
Her er et bilde fra Hobbyrommet mitt! Jeg har kjøpt meg en super hylle fra IKEA, her 30x30 ark passer perfekt inn. Og masse annet også da:) Hyllen på veggen er fra Living.
Nydelig ny ramme fra Xtina:) Takk for at du deler.
Takk for at du besøker bloggen min!

11 kommentarer:

❤ Kaia sa...

Så flott.
Tusen takk for at du deler med oss. Disse må jeg prøve :o)

Klem :o)

amanda stokes sa...

Thankyou so much for showing how to make this i've been dying to have a go at making it myself
hugs amanda x

Nancy sa...

Tusen takk for inspirasjon:O) Bordkortene er kjempe lekre. Lekker ramme rundt bildene!
Klem, Nancy.

Lena Katrine sa...

Å, du er da vel snill!
Slettes ikke vanskelig, selv jeg kan få til dette ;o)
Tusen takk for at du deler, kjære venn!

Ha en superflott torsdag! Go'klem

Eva Helen sa...

Her var det masse flott å titte på!kjempe fint at du viser hvordan du lager ting.Takker for inspirasjonen.
Klem Fra Eva Helen

Ila sa...

Thank you so much for the tutorial Camilla...this is just fabulous!!..Hugs, Ila

Orli sa...

Thank you for cute toturial.
Please teach me how do you do the lovely frame tou you photo at your blog....
Hugs Orli

Kim sa...

Camilla thank you so much for the awesome tutorial! What a fabulous nametag that makes! Gonna have to try this for a party! :)
Hugs~ Kim

Berit sa...

Tusen takk!!!!!
Så veldig så avansert ut - men jammen tror jeg at jeg skal greie det;)

Ha en fin fredag!

Eli Kristin Magnussen sa...

Denne var grådig stilig Camilla, tusen takk for tipset! Jeg har konfirmant selv neste år, så jeg fant ut at jeg må sanke inn litt tips til det meste vedrørende kort, innbydelser, bordkort m.m.

Denne er kuul nok for en gutt også, hi-hi :P

Anonym sa...

Странно, искал совсем не это, гугл выдал Ваш сайт, и судя по всему не зря, есть что почитать! Goodwork!